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채용정보

미래의 가능성을 확인하세요 교육은 특정 장소에서만 이루어지는 것이 아니라 환경과의 상호작용 속에서
자신과 환경을 긍정적인 방향으로 서로 변화시켜가는 과정입니다.

*추천을 원하시는 학생은 취업진로지원센터 추천채용 메일(job1@hongik.ac.kr)로

온라인 입사지원한 서류와 성적증명서를 파일로 내주시기 바랍니다. (~채용시마감)

*온라인 지원: https://careers.adeccogroup.com/ 접속 -> Position 검색 -> 해당 모집 공고의 “Apply” 클릭 후 온라인 지원 프로세스 진행 or 채용사이트 직접 지원


 

기업: ADECCO KOREA

포지션: Receptionist

근무지: 서울시 송파구 본사

근무형태: 1년 계약직 (정규직 전환 가능함)

[회사 소개]

아데코 그룹은 포춘 글로벌 500대 기업 중 하나로 세계 60개국에 5000개 이상의 지사를 두고 있는 HR 서비스 분야의 세계 1위 기업입니다. 전 세계 60개국에서 일하는 3만 명 이상의 동료들과 함께 미래를 위한 전략 "Future@Work"을 구축하며  더 나은 미래를 위한 일을 해 나가는 글로벌  선도 기업입니다. 아데코코리아는 아데코그룹의 한국 지사로, 글로벌 환경에서 전문화된 HR 서비스(인재파견, 아웃소싱, 채용대행, 임원 헤드헌팅 서비스 등)를 제공하는 종합 HR 솔루션 기업입니다.

아데코코리아는 모든 직원들이 동등하게 존중 받는 수평적인 조직 문화를 가지고 있습니다. 차별 없는 공정한 보상과 육아기 단축 근무 조건 및 육아휴직 제도를 통해 직원들이 커리어를 계속해서 발전시킬 수 있는 환경을 조성합니다. 외국어 사용 기회가 많아 국제 역량을 키울 수 있는 환경이며, 글로벌 인트라넷 및 커리어 사이트를 통해 상시로 국가별 Open position을 공유하며 국가 간 근무지 이동을 장려합니다. 우리의 비전 "Making the future work for everyone"에 따라, 아데코 그룹내 다양한 글로벌 브랜드에서 다양한 직업 및 경력 성장 기회를 제공합니다. Adecco International Mentoring Program(AIM)을 비롯한 그룹 시니어 리더와의 멘토링 기회, Early Career Program(IFL)을 통한 젊은 리더 육성, 그리고 Degreed 온라인 교육 플랫폼을 활용하여 언제 어디서나 학습이 가능한 환경을 제공하며 직원들의 성장을 지원합니다.

[주요 업무]

About the role

The Receptionist is the first point of contact for all visitors, international colleagues and guests at the reception as well as on the phone. Assist with meeting room reservations and catering orders for meetings. Work on various administrative tasks.

 

What you’ll be doing

o    first point of contact for all visitors, international colleagues and guests at the reception as well as on the phone

o    welcome and attend to our guests: offer coffee/drinks, order taxi, coordinate management transfers, assist with visitor parking spots, book hotel accommodation if needed, print boarding passes, accommodate special requests - be the perfect host

o    assist guests with the registration process on Envoy, pre-registration and sign in and out

o    prepare and hand out access badges (day badges) and/or tag doors

o    answer and direct incoming telephone calls for The Adecco Korea Headquarters

o    distribute all incoming mail from Post and couriers and inform colleagues accordingly (registered letters, parcels, requested payment of fees). Daily preparation (stamp and/or register) of mail out for Post.

o    answer emails and re-direct some to the responsible person or department.

About you

Skills

o   Excellent interpersonal and organizational skills

o   Ability to deal with a broad range of activities as well as with an international clientele

o   Flexible, service-minded, well balanced, reliable

o   Able to work independently as well as in a team

o   Pleasant appearance and friendly manners

o   Fluency in English  is a must; or any other Language an asset

o   Proficient MS Office skills in Word, Excel, PowerPoint, Teams, One Note

 

What do you get in return

o   Multiple Career Advancement Opportunities

o   Best in class learning possibilities (70-20-10)

o   Employee Benefits

 

[근무 조건 및 복리후생]

근무 일시: 월요일금요일 / 09:00-18:00 

4대보험, 퇴직연금, 상여금 , 임직원 단체보험

경조금지원, 경조휴가제

법정연차 + 생일휴가 + 유급병가 매년 5일 지급

 

 [접수기간 및 지원 방법]

접수기간: 2023.2.28 ~ 채용 시 마감 (서류 제출 순으로 검토되며 빠르게 채용이 마감될 수 있습니다)

지원방법: https://careers.adeccogroup.com/ 접속 -> Position 검색 -> 해당 모집 공고의 “Apply” 클릭 후 온라인 지원 프로세스 진행 or 채용사이트 직접 지원

제출서류: 국영문 통합 이력서(word 또는 PDF)