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채용정보

미래의 가능성을 확인하세요 교육은 특정 장소에서만 이루어지는 것이 아니라 환경과의 상호작용 속에서
자신과 환경을 긍정적인 방향으로 서로 변화시켜가는 과정입니다.

유엔난민기구한국대표부

민간파트너십팀DigitalTV모금콘텐츠담당직원채용공고 

 

 

유엔난민기구한국대표부에서는민간파트너십프로그램의장기성장계획에따라다음과같이민간파트너십팀의Digital Direct Response TV (DRTV) 모금업무담당콘텐츠직원을모집합니다.  

 

I. 업무개요 

유엔난민기구한국대표부민간파트너십팀DigitalDRTV모금콘텐츠담당직원은신규후원자개발모금목표달성을위한콘텐츠개발운영을지원하는역할을수행합니다.  

 

II. 담당업무

유엔난민기구한국대표부민간파트너십팀의일원으로, DigitalDRTV모금담당매니저의감독하에다음의업무를수행합니다.

 

Digital DRTV모금콘텐츠제작관리

1. Digital DRTV모금 콘텐츠 전략의 수립과 실행, 운영 지원

2. 디지털 캠페인 페이지, 소셜 미디어, Digital DRTV광고 크리에이티브와 캠페인 홍보물 등의 개발 및 제작 지원

3. Digital DRTV콘텐츠 캘린더 수립과 집행, 관리 지원

4. Digital DRTV콘텐츠 미디어 자산 (사진, 비디오 등) 관리

5. Digital DRTV캠페인과 관련 타 유닛과 협업 및 지원

 

Digital DRTV모금콘텐츠성과분석리포팅

1. Digital DRTV모금 콘텐츠의 성과 모니터링과 마켓 트랜드 분석 지원

2. 구글 애널리틱스, 구글 태그 매니저 등과 같은 분석 툴을 통해 콘텐츠 별 성과 분석 리포트 작성 및 보고 지원

3. Digital DRTV콘텐츠 성과 관리를 위한 데이터베이스 구축 지원

 

Digital DRTV모금마케팅

1. Digital DRTV모금 전략 및 연간 계획 수립 및 실행 지원   

2. DigitalDRTV모금 캠페인 활동을 위한 모든 유형의 미디어 광고 집행 지원  

3. 필요 시 디지털 후원 페이지 API 기능 개선 등 디지털 후원 인프라 구현 지원  

4. 신규 디지털/소셜 미디어 채널 및 디지털 모금 플랫폼 조사 및 제안

5. 웹사이트 트래픽 및 디지털 후원 증대를 위한 웹사이트 전략 지원

 

대행사, 파트너십 및 협업 관리  

1. 광고 대행사, 미디어 대행사, 웹 개발 대행사 등 파트너 및 공급업체와 협력

2. 업무에 수반되는 행정/계약/지불 업무 수행     

 

기타 요구되는 업무 수행

 

III. 응시자격 

 

1) 응시자격

1. 마케팅, 광고, 커뮤니케이션 관련 또는 기타 관련 분야 학사 학위 소지자

2. 학사 학위가 없는 경우, 2년 이상의 관련 분야 경력 소지자 

3. 디지털 마케팅 경력 최소 2년 이상 경력 소지자, 크리에이티브 디렉터 혹은 콘텐츠 매니저 혹은 디지털 마케팅 및 광고 대행사 업무 경험자   

 

2) 핵심 역량

1. 디지털 마케팅 캠페인 및 콘텐츠 제작 경험 (페이스북, 동영상, 블로그 등)

2. 마케팅 프로그램 집행을 통한 모금 또는 매출 생성 경험

3. 디지털/온라인 콘텐츠 (광고 캠페인, 이미지, 영상 등) 제작 경험

4. 광고 카피라이팅 작성 및 수정 능력

5. 웹 지식 보유 및 Microsoft Office와 특정 컴퓨터 소프트웨어 (HTML, 포토샵, 프리미어 등) 사용 가능자  

6. 유창한 한국어와 영어 구사 능력 (작문 및 구술)

7. 인도주의적 활동 또는 국제기구에 관심이 많은 자

 

 

IV. 계약기간

6개월수습기간, 업무성과에따라연간단위로 계약연장

 

V. 채용일정

1. 서류 접수: 202425() - 218()

2. 서류 전형 합격자 발표: 2024228() - 35()

3. 인터뷰 및 테스트: 202436() - 312()

* 인터뷰 시, 테스트가 진행됩니다.  

4. 최종 합격자 발표: 20243월 말

5. 첫 출근 예정일: 20244월 중

** , 채용일정은 변경 가능하고, 부득이할 경우 합격자의 상황에 따라 첫 출근일 변경고려

 

VI.   제출서류 및 채용문의

UNHCR Careers 웹사이트(https://unhcr.wd3.myworkdayjobs.com/External/job/Seoul-Korea-Republic-of/Senior-PSP-IG-Assistant--Digital-Content-_JR2436256-1) Account 생성 후 로그인 하여 지원 부탁드립니다.  

 

* 유엔난민기구 한국대표부에서 공고중인 타 채용공고와 중복지원 가능합니다.

** 외국국적의 지원자의 경우, 유엔난민기구에서 근무 가능한 Work permit 또는 비자를 이미 소지하고 있는 경우에만 지원 가능 하며, 유엔난민기구에서 업무를 수행하기 위한 Work Permit 또는 비자 관련된 일체의 지원은 제공되지 않으니, 지원 시 참고하시기 바랍니다.

 

지원서류는 2024 218 ()까지 접수바랍니다.

전화, 이메일 등을 통한 채용 문의는 받지 않고, 서류전형에 합격한 분들에게만 연락드립니다.


 

Vacancy Notice for the Position of Senior PSP IG Assistant (Digital Content)

UNHCR Representation in the Republic of Korea

 

 

The United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) Representation in the Republic of Korea is inviting applications for the position of Senior PSP IG Assistant (Digital Content) in line with the long-term growth plan of the private sector fundraising program.

 

I. Summary of Position   

This position will assist the PSP IG Associate (Digital & Direct Response TV Fundraising) in achieving the fundraising goals by supporting the development of digital and DRTV fundraising content to generate income, in addition to promoting strategies to reach a new audience through various Digital & TV media platforms and channels to expand its donor base.

 

II. Duties and Responsibilities

 

Digital and DRTV Fundraising Content Production and Management

1. Assist to maintain and manage UNHCR Korea’s Digital and DRTV fundraising content marketing strategy including its website, digital/social platforms, and TV media aligned with UNHCR Korea’s fundraising goals to acquire new donors.

2. Plan, produce and manage all types of Digital and DRTV fundraising content and campaigns, including digital paid ads creatives (e.g., display banners, video clips, search ad copies), DRTV advertising creatives, and collateral materials.

3. Develop and provide a Digital and DRTV fundraising content calendar on a regular basis in conjunction with the PSP Associate (Digital and DRTV FR).

4. Manage and archive UNHCR Korea’s Digital and DRTV fundraising assets including photos, videos.

5. Support other units with Digital and DRTV fundraising campaign elements where required.

 

Digital and DRTV Fundraising Content Performance Analysis & Reporting

1. Monitor performances of all Digital and DRTV fundraising content activities as well as related market trends. 

2. Provide performance analysis reports on Digital and DRTV fundraising content results regularly and on ad-hoc basis, when needs arise, utilizing analytic tools such as Google Analytics/Google Tag Manager. 

3. Develop and maintain content database to provide data-driven marketing.

 

Digital and DRTV Fundraising Marketing

1. Assist to plan, develop, and execute Digital and DRTV fundraising strategies and annual plans. 

2. Assist to implement all types of Digital and DRTV fundraising campaign activities including Display Advertising (DA) / Social media Advertising / Search Engine Marketing (SEM)/Traditional TV and cross-media marketing.

3. Assist to implement the donor Database API function maintenance and improvement, when needs arise.

4. Research, identify and run any new digital fundraising platforms / channels and micro-donation sites.  

5. Support web-traffic strategy to drive more traffic and raise conversions. 

 

Partnership and Supplier Management

1. Work with various partners, media agencies, and suppliers for digital and DRTV fundraising programs. 

2. Support administrative tasks, including procurement, vendor contracting, and payments.

 

Perform other duties as required.

 

III. Required Qualifications  

 

1) Required Qualifications

1. Completion of a university degree in marketing, advertising, communication, or related fields.

2. In lieu of a degree, minimum 2 years of relevant work experience.

3. Minimum 2 years of digital marketing work experience. Previous work experience as a Creative Director or Content manager or marketing/ad specialist in an online platform/media agency would be preferred.

 

2) Key Competencies

1. Experience in delivering digital/social content marketing campaigns;

2. Experience in fundraising or income generation by creative/campaign development;

3. Experience in producing digital/online content (e.g., online ad campaigns, images, videos, etc.).

4. Strong copywriting and editing skills

5. Knowledge of specific software including Microsoft Office software (e.g. Powerpoint, Excel, Adobe Photoshop, Adobe Premiere);

6. Excellent written and verbal communication skills both in Korean and English;

7. Interested in humanitarian activities and International organizations. 

 

IV. Duration of Contract 

Six-month probationary period with a possibility to extend the contract on a yearly basisdepending upon her/his satisfactory performance

 

V. Recruitment Schedule  

1. Application submission: Monday, 5 February 2024~ Sunday, 18 February 2024 

2. Notification of selected candidates:  Wednesday. 28 Feb 2024 ~ Tuesday, 5 March 2024

3.  Interview with tests: Wednesday, 6 March 2024 ~ Tuesday, 12 March 2024

* Interview will include test.

4. Announcement of final selection: End of March 2024

5. Scheduled first working date: Mid-April 2024

** The recruitment schedule is subject to change and if necessary, scheduled first working day may be adjusted for the selected candidate.

 

VI. Submission of Application and addressing queries 

Interested candidates may create a new account from Workday UNHCR Careers website and apply for this vacancy position (https://unhcr.wd3.myworkdayjobs.com/External/job/Seoul-Korea-Republic-of/Senior-PSP-IG-Assistant--Digital-Content-_JR2436256-1).   

 

* Applicants have the option to apply for multiple job postings that are being announced by the UNHCR Representation in the Republic of Korea

** In case of applicants with foreign nationality, the work permit application and any cost related to that is primary and sole responsibility of the applicant. The work permit must be secured and ready at the time of application.

 

Applications should be received by Sunday, 18 February 2024. We regret that we cannot respond to queries through phone, email, etc. Interview schedule will be communicated only to shortlisted candidates.