유엔난민기구한국대표부
민간파트너십팀Digital및TV모금콘텐츠담당직원채용공고
유엔난민기구한국대표부에서는민간파트너십프로그램의장기성장계획에따라다음과같이민간파트너십팀의Digital 및Direct Response TV (DRTV) 모금업무담당콘텐츠직원을모집합니다.
I. 업무개요
유엔난민기구한국대표부민간파트너십팀내Digital및DRTV모금콘텐츠담당직원은신규후원자개발및모금목표달성을위한콘텐츠개발및운영을지원하는역할을수행합니다.
II. 담당업무
유엔난민기구한국대표부민간파트너십팀의일원으로, Digital및DRTV모금담당매니저의감독하에다음의업무를수행합니다.
Digital 및 DRTV모금콘텐츠제작및관리
1. Digital
및 DRTV모금 콘텐츠 전략의 수립과 실행, 운영 지원
2. 디지털 캠페인 페이지, 소셜 미디어, Digital 및 DRTV광고 크리에이티브와 캠페인 홍보물 등의
개발 및 제작 지원
3. Digital
및 DRTV콘텐츠 캘린더 수립과 집행, 관리 지원
4. Digital
및 DRTV콘텐츠 미디어 자산 (사진, 비디오 등) 관리
5. Digital
및 DRTV캠페인과 관련 타 유닛과 협업 및
지원
Digital 및 DRTV모금콘텐츠성과분석및리포팅
1. Digital
및 DRTV모금 콘텐츠의 성과 모니터링과 마켓
트랜드 분석 지원
2. 구글 애널리틱스, 구글 태그 매니저 등과 같은 분석 툴을
통해 콘텐츠 별 성과 분석 리포트 작성 및 보고 지원
3. Digital
및 DRTV콘텐츠 성과 관리를 위한 데이터베이스
구축 지원
Digital 및 DRTV모금마케팅
1. Digital
및 DRTV모금 전략 및 연간 계획 수립 및
실행 지원
2. Digital및 DRTV모금 캠페인 활동을 위한 모든 유형의 미디어
광고 집행 지원
3. 필요 시 디지털 후원 페이지 API 기능 개선 등 디지털
후원 인프라 구현 지원
4. 신규 디지털/소셜 미디어 채널 및 디지털 모금 플랫폼 조사
및 제안
5. 웹사이트 트래픽 및 디지털 후원 증대를 위한 웹사이트 전략 지원
대행사, 파트너십 및 협업 관리
1. 광고 대행사, 미디어 대행사, 웹 개발 대행사 등 파트너 및 공급업체와 협력
2. 업무에 수반되는 행정/계약/지불 업무 수행
기타 요구되는
업무 수행
III. 응시자격
1) 응시자격
1. 마케팅, 광고, 커뮤니케이션
관련 또는 기타 관련 분야 학사 학위 소지자
2. 학사 학위가
없는 경우, 2년 이상의 관련 분야 경력 소지자
3. 디지털 마케팅
경력 최소 2년 이상 경력 소지자, 크리에이티브 디렉터 혹은
콘텐츠 매니저 혹은 디지털 마케팅 및 광고 대행사 업무 경험자
2) 핵심 역량
1. 디지털 마케팅
캠페인 및 콘텐츠 제작 경험 (페이스북, 동영상, 블로그 등)
2. 마케팅 프로그램
집행을 통한 모금 또는 매출 생성 경험
3. 디지털/온라인 콘텐츠 (광고 캠페인, 이미지, 영상 등) 제작 경험
4. 광고 카피라이팅
작성 및 수정 능력
5. 웹 지식 보유
및 Microsoft Office와 특정 컴퓨터 소프트웨어 (HTML,
포토샵, 프리미어 등) 사용 가능자
6. 유창한 한국어와
영어 구사 능력 (작문 및 구술)
7. 인도주의적
활동 또는 국제기구에 관심이 많은 자
IV. 계약기간
6개월수습기간후, 업무성과에따라연간단위로 계약연장
V. 채용일정
1. 서류 접수: 2024년 2월 5일(월) - 2월 18일 (일)
2. 서류 전형 합격자 발표: 2024년 2월 28일(수) - 3월 5일(화)
3. 인터뷰 및 테스트: 2024년 3월 6일(수) - 3월 12일(화)
* 인터뷰 시, 테스트가 진행됩니다.
4. 최종 합격자 발표: 2024년 3월 말
5. 첫 출근 예정일: 2024년 4월 중
** 단, 채용일정은 변경 가능하고, 부득이할 경우 합격자의 상황에 따라 첫
출근일 변경고려
VI. 제출서류 및 채용문의
전화,
이메일 등을 통한 채용 문의는 받지 않고, 서류전형에 합격한 분들에게만 연락드립니다.
Vacancy Notice for the Position
of Senior
PSP IG Assistant (Digital Content)
UNHCR Representation in
the Republic of Korea
The United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR)
Representation in the Republic of Korea is inviting applications for the position
of Senior PSP IG Assistant (Digital Content) in line with the long-term growth
plan of the private sector fundraising program.
I. Summary of Position
This
position will assist the PSP IG Associate (Digital & Direct Response TV Fundraising)
in achieving the fundraising goals by supporting the development of digital and
DRTV fundraising content to generate income, in addition to promoting
strategies to reach a new audience through various Digital & TV media platforms
and channels to expand its donor base.
II. Duties and Responsibilities
Digital and DRTV
Fundraising Content Production and Management
1. Assist to maintain and manage UNHCR
Korea’s Digital and DRTV fundraising content marketing strategy including its
website, digital/social platforms, and TV media aligned with UNHCR Korea’s
fundraising goals to acquire new donors.
2. Plan, produce and manage all types of
Digital and DRTV fundraising content and campaigns, including digital paid ads
creatives (e.g., display banners, video clips, search ad copies), DRTV
advertising creatives, and collateral materials.
3. Develop and provide a Digital and DRTV
fundraising content calendar on a regular basis in conjunction with the PSP
Associate (Digital and DRTV FR).
4. Manage and archive UNHCR Korea’s
Digital and DRTV fundraising assets including photos, videos.
5. Support other units with Digital and
DRTV fundraising campaign elements where required.
Digital and DRTV
Fundraising Content Performance Analysis & Reporting
1. Monitor performances of all Digital
and DRTV fundraising content activities as well as related market trends.
2. Provide performance analysis reports
on Digital and DRTV fundraising content results regularly and on ad-hoc basis,
when needs arise, utilizing analytic tools such as Google Analytics/Google Tag
Manager.
3. Develop and maintain content database
to provide data-driven marketing.
Digital and DRTV
Fundraising Marketing
1. Assist to plan, develop, and execute
Digital and DRTV fundraising strategies and annual plans.
2. Assist to implement all types of Digital
and DRTV fundraising campaign activities including Display Advertising (DA) / Social
media Advertising / Search Engine Marketing (SEM)/Traditional TV and cross-media
marketing.
3. Assist to
implement the donor Database API function maintenance and improvement, when
needs arise.
4. Research,
identify and run any new digital fundraising platforms / channels and
micro-donation sites.
5. Support web-traffic strategy to drive
more traffic and raise conversions.
Partnership and Supplier
Management
1. Work with various partners, media
agencies, and suppliers for digital and DRTV fundraising programs.
2. Support administrative tasks, including
procurement, vendor contracting, and payments.
Perform other duties as required.
III. Required Qualifications
1) Required
Qualifications
1. Completion of a
university degree in marketing, advertising,
communication, or related fields.
2. In lieu of a degree, minimum 2 years of relevant
work experience.
3. Minimum 2 years of digital marketing work experience.
Previous work experience as a Creative Director or Content manager or
marketing/ad specialist in an online platform/media agency would be preferred.
2) Key Competencies
1. Experience in delivering digital/social content
marketing campaigns;
2. Experience in fundraising or income generation by creative/campaign development;
3. Experience in producing digital/online content (e.g., online ad
campaigns, images, videos, etc.).
4. Strong copywriting and editing skills
5. Knowledge of specific software including Microsoft Office software (e.g.
Powerpoint, Excel, Adobe Photoshop, Adobe Premiere);
6. Excellent written and verbal communication skills both in Korean and English;
7. Interested in humanitarian activities and International organizations.
IV. Duration
of Contract
Six-month probationary period with a possibility to
extend the contract on a yearly basisdepending upon her/his satisfactory performance
V. Recruitment Schedule
1. Application
submission: Monday, 5 February 2024~ Sunday, 18 February 2024
2.
Notification of selected candidates: Wednesday. 28 Feb 2024 ~ Tuesday, 5
March 2024
3. Interview with tests: Wednesday, 6 March
2024 ~ Tuesday, 12 March 2024
*
Interview will include test.
4. Announcement of final selection: End of March
2024
5. Scheduled
first working date: Mid-April 2024
** The recruitment schedule is subject to change and
if necessary, scheduled
first working day may be adjusted for the selected candidate.
VI. Submission of Application and addressing queries
Interested candidates
may create a new account from Workday UNHCR Careers website and apply for this
vacancy position (https://unhcr.wd3.myworkdayjobs.com/External/job/Seoul-Korea-Republic-of/Senior-PSP-IG-Assistant--Digital-Content-_JR2436256-1).
* Applicants have the option to apply for multiple job
postings that are being announced by the UNHCR Representation in the Republic
of Korea
** In case of applicants with foreign nationality, the
work permit application and any cost related to that is primary and sole
responsibility of the applicant. The work permit must be secured and ready at
the time of application.
Applications should be received by Sunday, 18 February
2024. We regret that we cannot respond to queries through phone, email,
etc. Interview schedule will be communicated only to shortlisted candidates.