전화 및 메신저 등을 통한 유학생 대상 보이스피싱 피해 사례가 지속적으로 발생하고 있습니다.
전화 및 카카오톡, 위쳇(wechat), 메일 등 메신저 등을 통하여 개인정보 및 계좌이체를 요구하는 등(예: 환전을 위해 계좌이체 요구) 보이스 또는 메신저피싱이 의심되는 경우 국제팀 혹은 경찰서로 즉시 연락 바랍니다.
또한, 교내 구성원(교수, 직원, 조교 등)으로 사칭하여 접근할 수 있으니 보이스피싱 피해를 입지 않도록 주의하기 바랍니다.
☎Contact
경찰서 대표신고전화: 112
국제학생지원실: 02-320-3222~3, huiss@hongik.ac.kr
Voice phishing targeting international students through phone calls or messengers has been continuing to increase, and there has been recent report of vishing scams committed against international students.
If you received contact which is suspected as voice phishing, such as requesting personal information or account transfer through phone calls or messengers (KakaoTalk, WeChat, etc.) please contact the Office of International Affairs or police agency immediately.
☎Contact
Korean National Police Agency: 112
Office of International Affairs(국제학생지원실): 02-320-3222~3, huiss@hongik.ac.kr
近期,以留学生为对象的利用电话及社交平台诈骗时间持续发生。
若您处于通过电话、Kakaotalk或微信等手段被要求提供个人信息以及转账等情况时,首先务必怀疑是否为电话或SNS诈骗行为,其次,立即联系本校国际学生支援室或警察局。
另外,需要注意避免发生冒充校内人员(如教授,职员或助教等)的电话及SNS诈骗事件。
☎Contact
警察厅代表举报电话: 112
国际学生支援室(국제학생지원실):02-320-3222~3, huiss@hongik.ac.kr