Skip Menu

Office of International Affairs 홍익대학교 국제협력본부

국제학생지원실 공지사항

 

2021학년도 제1학기 추가 휴학 신청 안내(최종)

 

2021학년도 1학기 최종 휴학 및 휴학연장 신청일정을 다음과 같이 안내합니다.

금 학기 휴학하고자 하는 학생은 아래의 신청 기간에 반드시 신청하시기 바랍니다.

 휴학기간 만기 후 자동으로 휴학연장처리 되지 않으며 미신청시 학칙에 따라 미복학 제적 처리될 수 있습니다. 이 점 유의하시어 해당 학생들은 빠짐없이 휴학 연장 신청하기 바랍니다.

 2020학년도 2학기를 이수한 2021학년도 1학기 휴학생은 등록금 납부가 가능합니다. 납부 희망 시 등록금 납부 안내 공지사항을 참조하시어 기한 내에 납부하시기 바랍니다. 납부하신 등록금은 복학 시 등록금으로 이월됩니다.

 2021-1학기 학비감면 장학생(홍익인간, 자주, 창조, 협동, 정진, 한마음, 면학장학생) 으로 선발된 학생이 등록금을 납부
하지 않고 휴학할 경우 해당 교내장학금은 소멸되며, 복학 시 등록금 전액을 납부해야 합니다.

(반드시 사전에 클래스넷에서 본인의 해당 학기 장학금 수혜 여부를 확인해야 함)

 휴학 신청자는 당해학기 졸업이 불가 합니다(재학 상태에서만 졸업이 가능)

 

1. 신청기간

 휴 학 : 2021년 3월 15일(월) 00:00 ~ 3월 19일(금) 24:00

 휴학 연장 : 위와 동일함

 

2. 휴학신청방법: 방문신청(Q동 107호, 국제학생지원실)

① 외국인 유학생이 휴학을 신청할 경우, 인터넷 신청이 불가하므로 직접 국제학생지원실에 방문하여 제출하는 것을 원칙으로 함.

② 단, 현재 해외체류 혹은 자가격리기간중으로 직접 방문이 어려울 경우, 국제학생지원실로 연락 후, E-mail로 제출

 

3. 휴학·복학 신청방법 인터넷 신청(본교 클래스넷)

① 본교 홈페이지 클래스넷 → 학사/학적 → 휴/복학/휴학연장 신청 메뉴에 접속하여 신청

 

3. 금 학기 복학 신청하였으나, 복학 취소 후 다시 휴학하고자 할 경우 : 클래스넷 신청 불가

 학적변동취소원, 휴학원서 작성하여 방문제출 또는 팩스제출

 상기 양식 다운로드 위치 : 본교 홈페이지 > 학사지원 > 행정지원 > 서식자료실

 제출 장소 : 학사지원팀(서울캠퍼스 학생), 교무입시팀(세종캠퍼스 학생)

 팩스 번호 : 02-320-1029(서울캠퍼스 학생), 044-860-2390(세종캠퍼스 학생)

 팩스 발송 후 전화로 꼭 접수 확인. 팩스 에러로 인하여 접수되지 않을 수 있음

5. 기타 문의사항

 본교 홈페이지 학생공지의 “휴학·복학 안내 및 Q&A” 안내사항 참조

 담당부서 문의 : 서울캠퍼스 학생은 학사지원팀, 세종캠퍼스 학생은 교무입시팀으로 문의

휴학·복학문의 : 서울캠퍼스 02-320-1037, 세종캠퍼스 044-860-2460

학기재수강 : 서울캠퍼스 02-320-1088, 세종캠퍼스 044-860-2460

장학금 : 서울캠퍼스 02-320-1046, 세종캠퍼스 044-860-2457

등록금 : 서울캠퍼스, 세종캠퍼스 02-320-3138

 

 

Information regarding General Leave of Absence application & extension for 1st semester of 2021(Final)

 

 

Please note the following schedule for Leave of Absence·Reinstatement applications for the coming 1st semester of 2021.

※ After the Leave of Absence period expires, the school will not automatically change the status to return to school or extend it, and if you do not apply you may be expelled according to the school regulations. Be aware of this and make sure that all applicable students apply.

 Students who are on leave of absence from the 2nd semester of 2020 and have completed the 1st semester of 2021 can pay the 1st semester of 2021 tuition fee. If a student wishes to pay, please refer to the notice for tuition payment and be sure to pay within the due date.

※ If a selected scholarship student(홍익인간, 자주, 창조, 협동, 정진, 한마음, 면학장학생) takes a leave of absence without paying tuition fees, the scholarship will expire and the full tuition fee must be paid upon returning to school.

   (Students must check Classnet in advance whether they are eligible for scholarships for the applicable semester.)

※ Leave of Absence applicants cannot graduate during the relevant semester. (Graduation is only possible for enrolled students)

 

1. Application period

① Leave of Absence application period : 2021 / 3 / 15(Mon) 00:00 ~ 3 / 19(Fri) 24:00

② Leave of Absence Extension application period : Same as above

 

2. How to Apply for Leave of Absence : Offline application(room no. 107, Building Q(Information & Communication Center Building/정보통신센터), International Student Support Division (국제학생지원실))

① By principle, if a foreign student applies for Leave of Absence, they cannot apply through the internet and instead must visit the International Student Support Division to submit.

② However, if it is difficult to visit the office due to currently being abroad, contact the International Student Support Division.

 

 

3. How to Apply for Extension for Leave of Absence : Online application(Classnet)

① Classnet  →  Bachelor’s/Academic Record (학사/학적) →  Leave of Absence/Reinstatement/Extension (/복학/휴학연장)

 

4. 3. If you applied to return to school this semester but want to take a leave of absence after returning to school: Classnet application not possible

Write a request for cancellation of student registration change, leave of absence, and submit a visit or fax

Download location of the above form: Homepage of the school > Administrative support for academic affairs(학사지원, 행정지원) > Format materials room(서식자료실)

Place of submission: 학사지원팀(Seoul campus students), 교무입시팀(Sejong campus students)

Fax number: 02-320-1029 (Seoul campus students), 044-860-2390 (Sejong campus students)

*After faxing, be sure to check the reception by phone. We may not accept your request due to fax errors.

 

5. . Additional Inquiries

Refer to the "휴학·복학 안내 및 Q&A" in the student announcement on our website of students

Contact the department in charge: Seoul campus students should contact the 학사지원팀and Sejong campus students should contact 교무입시팀.

- Inquiries about taking a leave of absence or returning to school: Seoul Campus 02-320-1037, Sejong Campus 044-860-2460

- Semester retake: Seoul Campus 02-320-1088, Sejong Campus 044-860-2460

- Scholarship: Seoul Campus 02-320-1046, Sejong Campus 044-860-2457

- Registration fee: Seoul campus, Sejong campus 02-320-3138

 

 

 

 

(最后)2021年度第1学期追加休学申请指南

 

 

2021学年第一学期最终休学、复学申请日程如下,想要在本学期休学的学生请务必留意时间并在限期内进行申请。

 

※ 休学期满后不会自动变更为复学或休学延长处理,未申请者根据校规会作为开除处理。请务必这一点申请休学延长

 修完2020学年第学期的2021学年第学期休学学生可以缴纳学费。 想要缴纳学费的话,请参照学费缴纳通知事项,限期内进行缴纳。 缴纳的学费将会在复学时结转至学费使用

※ 2021-1学期选拔为"减免学费奖学生(홍익인간자주창조협동정진한마음

면학장학생"的学生,如果不缴纳学费休学,该校内奖学金将被取消,复学时必须缴纳全部学费。

   (必须事先通过classnet确认本人本学期奖学金受益与否情况)

※ 休学申请者在该学期无法毕业。 (只能在在校状态下毕业)

 

 

1. 申请期限

休学申请时间 : 2021 3 15(星期一) 00:00 ~ 3 19(星期五) 24:00

休学延长申请时间 : 可在上述申请休学期间内申请休学延长

 

2. 休学申请方法 : 访问申请(Q 107, 国际学生支援室)

① 外国留学生申请休学时,不能进行网上申请,原则上应直接访问国际学生支援室提交。

但是,目前因海外滞留或者隔离对象者而无法访问时,可联系国际学生支援室

 

3休学延长申请方法 : 线上申请(本校官网)

본교홈페이지클래스넷 → 학사/학적 → /복학/휴학연장신청메뉴에접속하여신청


 

4.本学期已申请复学,但想要取消复学重新休学的情况:无法通过classnet申请

填写学籍变动取消书,休学书访问或者传真提交

上述表格下载位置:本校首页>学士支援(학사지원)>行政支援(행정지원)>格式资料室(서식

자료실)

提交场所:学士支援组(首尔校园学生),教务考试组(世宗校园学生)

传真号码:02-320-1029(首尔校园学生)044-860-2390(世宗校园学生)

发送传真后一定要打电话确认是否接收有可能因为传真错误导致无法接收

 

5. 其他咨

参见本校主页学生公告的"复学说明及Q&A "明事

②主管部:尔校区学士支援,世宗校区学到校试组

-·复学:尔校区电话:02-320-1037,世宗校区电话:044-860-2460

-期重修:尔校02-320-1088,世宗校044-860-2460

-奖学:尔校02-320-1046,世宗校044-860-2457

-学费:尔校,世宗校02-320-3138